?>
ZAREGISTRUJ SA!

login:
heslo:
vyberte si:

fóra [pravidlá]

zaujímavé odkazy

publikovať článok

vyhľadávanie na stránke



Putnici.sk na FACEBOOKu


pred publikovaním príspevku si prečítajte pravidlá diskusných panelov...
tieto diskusné fóra sú moderované. to ale vôbec neznamená, že sa moderátori stotožňujú s obsahom príspevkov.

fóra : Na priecestí vedy : fórum

koľko hlavných príspevkov zobraziť
vyhľadávanie vo fóre
text a nadpisy:

elem

Standard user

zaregistrovaný
Nov 27 2009
príspevkov: 1176

11.4. 12, 04:37    *.95-102-29.t-com.sk
neuromarketing
http://www.tedxbratislava2010.sk/en/speakers/stulrajter-miroslav-svec-martin

 

odpovedať na príspevok *  citovať pôvodný príspevok
dryada

Standard user

zaregistrovaný
Sep 23 2004
príspevkov: 3540


11.4. 12, 07:45    *.uvzsr.sk
Re: neuromarketing
lajkujem

...vždy som vravela, že všetko je v hlave

 

odpovedať na príspevok *  citovať pôvodný príspevok
elem

Standard user

zaregistrovaný
Nov 27 2009
príspevkov: 1176

12.4. 12, 06:16    *.95-102-29.t-com.sk
Re: neuromarketing
..áno, no v starých štruktúrach "hlavy" mozgu - v tých miestach, kde sú uložené veci takmer bez nášho vedomia, na miestach, ktoré majú za úlohu jediné : aby sme prežili. Na tých miestach nie je priestor pre selektovanie na základe racionálnych postoj a kritérií v rovine či je to dobré či zlé, správne nesprávne príjemné nepríjemné, veci "akože", cynické, dvojzmyselné s podtextom, zavádzajúce ..toto sa na tých miestach nerieši, nevyhodnocuje ..jediné kritérium je urobiť všetko pre prežitie! a cez túto optiku sa potom všetko okolo, všetky podnety sa filtrujú cez túto optiku ešte skôr než to šedej mozgovej dopne..než to nám dopne - keďže väčšina si myslíme, že racio, rozum sme my ;-)

premýšľať inak než sme zvyknutí - to vyžaduje 7x väčšiu energiu! a tak nás občas stereotypy či rutina válcuje..a zároveň ubezpečuje o realite či skôr "realite" sveta a dejov okolo nás a tíško vegetíme a tak si zvykáme na seba a formujeme sa a naše podvedomie si robí len svoju robotu a pomáha nás bez reptania napĺňať vlastný osud..
..len zčasu načas sa prichytíme, že premýšľame či to tak skutočne je - no keďže nás to stojí veľa energie ..tak radšej prestaneme..
..nie je to ani dobré ani zlé : keď to zoberieme z iného uhlu - práve to tvorí/tá možnosť, ktorú máme dáva priestor pre inakosť/osobitosť/pre originálnosť každého..v priestore nekonečných variant máme vždy možnosť si vybrať čo a ako urobíme/sa zachováme - a práve tá sloboda výberu/možnosť voľby z nás robí to, čo sme..a zotrvávanie na vlastnom stereotype/rutine - to je vlastne náš rukopis/osobitosť

.skvelý svet! že?

 

odpovedať na príspevok *  citovať pôvodný príspevok
dryada

Standard user

zaregistrovaný
Sep 23 2004
príspevkov: 3540


12.4. 12, 06:47    *.uvzsr.sk
Re: neuromarketing
asi nám ten stereotyp poskytuje pocit bezpečia... a preto si šetríme tú 7 x väčšiu energiu... neviem vlastne na čo si ju sama šetrím

 

odpovedať na príspevok *  citovať pôvodný príspevok
elem

Standard user

zaregistrovaný
Nov 27 2009
príspevkov: 1176

12.4. 12, 08:29    *.95-102-29.t-com.sk
Re: neuromarketing
> citujem dryada:
> asi nám ten stereotyp poskytuje pocit bezpečia... a preto si šetríme tú 7 x väčšiu energiu... neviem vlastne na čo si ju sama šetrím

podľa mňa, každý pohľad do vlastného vnútra chce/vyžaduje súcit/láskavosť/zhovievavosť voči sebe..podľa mňa je narušovanie/zmena stereotypov akási vyrovnávacia stratégia..nuž a každá vyrovnávacia stratégia mala či má svoj význam/žiaduce aspekty..no tieto aspekty akosi zostarli/skostnateli a napriek tomu ich používame aj keď sú nevyhovujúce a možno už neprispievajú žiadnemu užitočnému účelu..je to akási mentálna hmla či emocionálna, ktorá dočasne zakrýva podstavu našej skutočnej povahy..a tak rutinou/stereotypmi prekrývame podstatné schémy,ktoré by sme potrebovali riešiť - no potichučky sa okolo nich pohybujeme a tvárime sa, že si ich nevšímame ,kompenzujeme si veci nadbytkom len aby sme sa presviedčali, že máme nad nimi moc..a to všetko len preto, aby sme ich neaktivovali. Ak sú kompenzácie úspešné a naša bolesť/trápenie je minimálne - hmla môže byť a vyrovnávajúca stratégia je ona sama..

máš pravdu dryada, že je to akýsi pocit bezpečia..
no neuromarketing narába s väčšinovými znakmi/symbolmi/schémami, ktoré sa akosi dotýkajú väčšiny z nás, akoby oslovovali znaky/symboly niečo v nás, čo tam už je a s čím už akosi vieme "zaobchádzať" či už nám to spôsobuje emóciu radosti či smútku, to je vlastne jedno akú emóciu na celej škále..akoby rozhodovanie bolo založené na našich spomienkach..

 

odpovedať na príspevok *  citovať pôvodný príspevok
mojzis

Standard user

zaregistrovaný
Jun 18 2008
príspevkov: 1134

13.4. 12, 10:34    *.antik.sk
Re: neuromarketing
elem,

je to dobré.Plne to vystihuje ľudskú prirodzenosť a súčasnosť.Zjednodušene :

Ukotvením sa jedinca v udalostiach a veciach vonkajších prináša jedincovi v jeho ľudskej prirodzenosti pocit pohodlia,bezpečnosti,pohody,stagnáciu.

Kdežto,ukotvením sa jedinca v udalostiach a veciach duchovných, prináša jeho ľudskej prirodzenosti sústavnu zmenu a pohyb.

Tým potom dochádza k sústavnému narušovaniu pocitu pohodlia,pohody,stagnácie,bezpečnosti.A jedinec začína hľadať príčiny tohto narušovania vonkajška.

Keď ich najde,tak začne konať tak,aby sa to narušovanie viac neopakovalo.Správnym pochopením a chápaním tejto podstaty narušovania,sa jedinec praktický posúva na vyššiu úroveň poznania svojho vonkajška.

Čím sa dosahuje u jedinca sústavného duchovného progresu v jeho živote.

Naopak,nesprávnym pochopením a chápaním vonkajška,dochádza u jedinca k duchovnému regresu tak dlho,kým nepochopí tieto záležitosti tak,aby mu viac nenarušovali jeho pohodu,atď.,...

Takže,niekto z tejto planéty nastúpi do svojho stáleho duchovného progresu vývoja - navždy.
V súčasnosti, bola na tejto planéte Nula, ustanovená táto možnosť Pánom Ježišom Kristom.Preto je tu taká tlačenica - rýchly nárast populácie.

Iný nastúpi z tejto planéty do svojho dočasného duchovného regresu,až do tej doby,kým nebude schopný nastúpiť opäť, na cestu svojho stáleho duchovného progresu.

 

odpovedať na príspevok *  citovať pôvodný príspevok