ZAREGISTRUJ SA!

login:
heslo:
vyberte si:

fóra [pravidlá]

zaujímavé odkazy

publikovať článok

vyhľadávanie na stránke



Putnici.sk na FACEBOOKu


Stránky Dr. Jesenského  

prihlásení užívatelia

aktívni za posl. 5 min.

poč. registrovaných užívateľov:47886

V tejto chvíli prezerá stránku 0 registrovaných užívateľov 117 anonymných užívateľov.

Vítame nového registrovaného užívateľa: Louisserma

výstupy
Ak chcete na vašej stránke zverejňovať zoznam správ z našej stránky môžete použiť tento výstup, alebo viac podrobný výstup.
XML/RSS.



Reklama na zdravý rozum
@ čítanie na víkend     11.12. 11, 05:26

Keď ideš cez cestu, pozri sa dvakrát doľava a raz napravo. Autom sa do krčmy nechodí. Fajčenie spôsobuje impotenciu a po atómovom útoku treba sedieť doma a počúvať rádio.

Britský filmový inštitút má v archíve stovky krátkych filmov, ktoré majú divákov informovať a poučovať o všetkom, čo ich v bežnom živote môže stretnúť, prípadne ohroziť.

Informačné filmy pre verejnosť sa začali nakrúcať v 40. rokoch. Objednávala si ich vláda, ktorá sa vojnou zúbožený národ snažila dostať na nohy a vysielali sa v rámci reklamných prestávok. Medzi najčastejšie zobrazované témy tak ako vtedy, aj dnes patria cestná bezpečnosť a zdravie, ale aj ochrana životného prostredia či návod ako správne vhodiť hlasovací lístok do urny pri voľbách.

Ak ste sa narodili v bývalom Československu pred rokom 1980, prvé slovo, ktoré vám napadne po prečítaní predchádzajúcich riadkov, je „osveta.“ A nie ste ďaleko od pravdy, reklama na mlieko v ruštine, propagujúca priam zázračný vplyv tohto produktu na pevnosť a rast kostí, nemá ďaleko od britského filmu o vyváženom stravovaní detí. Teda, svojim poslaním. Vizuálne sa samozrejme 35mm film nedá s tromi statickými ilustráciami porovnať.

Charley says

Samotný fakt, že cieľom filmov je informovať a financuje ich vláda, napovedá, že kvalita ich obrazu a zvuku nebude vysoká. Niektoré z nich dokonca pripomínajú staré horory. V podstate majú s týmto žánrom okrem kvality obrazu a hereckých výkonov aj spoločný cieľ, ktorým je nahnať divákovi strach či v extrémnom prípade vyvolať u neho úzkostné paranoidné stavy. Zo začiatku boli tieto filmy zamerané obsahovo hlavne na deti, keďže tieto až neuveriteľne dobre reagujú napríklad na krvavo-kruté scény z každodenného života.

Americký film z 50. rokov varujúci pred homosexualitou, hrôzostrašné britské informačné filmy zo 70. rokov, britská kampaň zo súčasnosti, podobne mrazivý film. 

Informačné filmy pre verejnosť ako samostatný žáner boli na výslní v 70. rokoch, dnes sa nakrúcajú skôr ako súčasť rozsiahlejších kampaní. Krátke spoty, ktoré máme možnosť vidieť napríklad na hudobnej stanici MTV, ktorá je jedným zo sponzorov kampane zameranej na prevenciu aids či obchodu s bielym mäsom, sú v porovnaní s informačnými filmami oveľa kreatívnejšie. Treba však uznať, že ani starým britským spotom humor nechýba a populárne sú dodnes, či už ako nostalgická spomienka na detstvo alebo ako portrét každodenného života vo Veľkej Británii za uplynulých šesťdesiat rokov. 

Pokračovanie: http://www.inaque.sk/sk/clanky/seriousness/spolocnost/reklama_na_zdravy_rozum

Aňa Ostrihoňová


pošli na vybrali.sme.sk pošli do vybrali.sme.sk

Zdielať tento článok na Facebooku

čitateľov: 8938   verzia pre tlačiareň

Hľadaj užívateľa podla nicku /zadaj aspoň 2 písmená/:


fotogaléria
Dec 07, 2017

dsc_2301.jpg / fotky užívateľov

klikni na obrázok pre zväčšenie a popis

čítaj poznámky (0)
napíš poznámku

prezri si archív(612) :

general(140) / ilustračné(153) / zvláštne lokality(214) / fotky užívateľov(105)

vložiť obrázok do galérie



powered by EDGE