ZAREGISTRUJ SA!

login:
heslo:
vyberte si:

fóra [pravidlá]

zaujímavé odkazy

publikovať článok

vyhľadávanie na stránke



Putnici.sk na FACEBOOKu


Stránky Dr. Jesenského  

prihlásení užívatelia

aktívni za posl. 5 min.

poč. registrovaných užívateľov:43857

V tejto chvíli prezerá stránku 0 registrovaných užívateľov 119 anonymných užívateľov.

Vítame nového registrovaného užívateľa: Larryhaw

výstupy
Ak chcete na vašej stránke zverejňovať zoznam správ z našej stránky môžete použiť tento výstup, alebo viac podrobný výstup.
XML/RSS.



Anorganické bytosti - spojenci čarodejov II
@ mágia a okultizmus     22.11. 04, 03:50
Prax opätovne potvrdila, že v prípade loa L.C.N. stačí aj jediný akt, či náznak spojenectva k tomu, aby sa čarodej aktívnej, či pasívnej spoločnosti týchto entít prinajmenšom po dlhé roky -alebo už vôbec- nezbavil. Na druhú stranu je nepríjemný aspekt takejto symbiózy vyrovnávaný aspektom príjemným, a to už spomínanými skvelými výsledkami pragmatickej magickej praxe (Dosahovaných zväčša na úkor abstraktnej magickej praxe).

Podobností medzi Castanedovými a Bertiauxovými inštrukciami ohľadom prístupu k anorganickým bytostiam je ale viac. Castaneda napríklad akt ich privábenia opisuje takto: „Snění je udržování polohy, do níž se bod spojení ve snu posune. Tento čin vytvoří výrazný energetický náboj, který upoutá jejich pozornost. Je to jako návnada na ryby, jdou po něm.“. Jedna z techník tzv. pavúčej mágie L.C.N. praktika inštruuje, aby petro loa (tj. najmocnejších, hrozivých temných duchov, ktorí sú viac nebezpeční resp. klifotickí, než loa kategórie rada) privábil vlastnou zásobou éterickej energie, ktorú im ponúkne ako potravu. Pavúčí loa túto „energetickú návnadu“ pohltia a následne závisí už len na sile vôle, resp. sile mágovej krvi, či vďaka tomuto spojeniu podľahne vplyvu loa alebo naopak - loa budú modifikovaní, „preprogramovaní“ jeho vlastným energetickým kódom.

V prístupe čarodejov starého cyklu k anorganickým bytostiam sa nedá prehliadnuť ani európska forma tohto atavizmu - grimoárové čarodejníctvo. Tieto stredoveké, zdanlivo úpadkové praktiky sú neraz prekvapivo účinné a to práve kvôli svojej atavistickej povahe, siahajúcej až ku zabudnutým aeonom v čase a cudzím mimo-svetom v priestore. Kenneth Grant potvrdzuje tento názor, keď uvádza nasledovnú charakteristiku : „...starobylé grimoáry (boli) primitívnymi záznamami ľudskej snahy pretrhnúť závoj abyssu a preskúmať zadnú stranu Stromu. Získané podpisy démonov, ich znaky a rituály doprevádzajúce ich použitie sú paralelou ortodoxných magických postupov využívaných v spojitosti s prednou stranou Stromu.“

Jednou z najväčších nevýhod prístupu starého cyklu, úzko súvisiacou zo stratou osobnej slobody, je skutočnosť trefne opisovaná Castanedom: „Ale tyhle bytosti mají takovou metodu, že si jako měřítko toho, co potřebujeme, vezmou naše základní já a podle toho nás potom učí. A to je velice nebezpečná záležitost! ... Kdyby někdo bral tvoje základní já jako měřítko, tvoje já se vším tvým strachem a hltavostí i s tvou závistí a tak dál, a učil tě tomu, čeho si žádá tento štrašlivý stav bytí, no, k čemu myslíš, že by to vedlo? ... Se starými čaroději byla potíž v tom, že se naučili úžasné věci, ale na základě svého nedospělého nižšího já...“
Každý, kto sa prakticky zaoberal využívaním spojencov tohto druhu môže potvrdiť, že skutočne vyučujú podľa potrieb, ktoré vyčítajú v tzv. základnom ja čarodeja, tj. freudiánsky - v detskej, iracionálnej zložke jeho psychiky - id; alebo, terminológiou Berneovho konceptu - vo variante C (Child) jeho ja.

Výsledkom vyučovania založeného na tu vyčítaných potrebách sú potom spravidla techniky bojovej mágie, mágie smrti, sexuálnej mágie a mágie bohatstva udivujúce svojou vysokou efektivitou. Brutalita, bezohľadnosť, priamočiarosť a účinnosť takto získaných postupov neraz pripadá aj samotnému čarodejovi, ktorý ich získal vďaka posunu bodu vedomia spojencami, hrozivá. (Ukážkou takto získaných postupov je väčšina likvidačných a sexuálnych magických techník popísaných v mojej pripravovanej knihe Zóny stínu.)

Prehlbovaním tohto spojenia musí praktik počítať s tým, že zostúpi až na samotné dno svojho základného ja, zložky id, kde bude konfrontovaný s dvoma prazákladnými princípmi vnútra ľudskej bytosti. Je to libido - pud sexuality, a thanatos - pud smrti.
Vo finálnej fáze symbiózy so spojencami teda bude pracovať buď s oboma týmito prúdmi, alebo sa primkne k jednému z nich. Toto primknutie nesie v zdrvujúcej väčšine prípadov značne negatívny nádych.

Mág sa môže stať posadnutý hlbinnými silami sexu -čoho príkladom je Aleister Crowley-; alebo hlbinnými silami smrti, napríklad v podobe ničiteľského komplexu -čoho príkladom je Adolf Hitler-. Prípadne oboma naraz -čoho príkladom je Ted Bundy alebo Albert Fish-. (Zvládanie vplyvu týchto obsahov od istej úrovne nie je v moci samotného čarodeja alebo mága a nevyhnutným sa stáva zásah, či skôr trvalé vplývanie nagualky alebo šarlátovej ženy slúžiacej ako prenosový kanál kál Babalon. V prípade, že univerzálny chaos, prípadne zámer nevrhne do blízkosti takto pokročilého čarodeja vhodné ohnisko týchto ženských kál, nastáva nevyhnutne jeho degenerácia, rozpad posledných zbytkov jeho ľudských osobnostných štruktúr a konečné zrútenie do bezodných hlbín abyssu.)

V učení L.C.N. opäť nachádzame paralelu tohto poznatku podanú formou snových obrazov, typickou pre starý čarodejnícky cyklus. Bertiaux loa s ktorými sa na úvodných stupňoch praxe L.C.N. prevažne pracuje člení do dvoch základných skupín. Sú to duchovia skupiny hú, korešpondujúci so západom a vodným živlom (v aspekte plodnosti), a duchovia skupiny dú, korešpondujúci so severom a zemným živlom (v aspekte smrti).

Z ďalších opisov, charakteristiky i magických kontaktov je zjavné, že duchovia skupiny dú reprezentujú princíp pudu thanatos, zatiaľ čo duchovia skupiny hú princíp pudu libido. Avšak prácu s týmito dvoma prazákladnými typmi síl, ako východisko praktickej mágie, možno objaviť i v thelémskej mágii (Nuit/Hadit; Ra-hoor-khuit/Hoor-paar-kraat; resp. duálna povaha Hadita), chaos-mágii, modernistickej mágii F. Bardona i v klasickej, léviovskej forme magickej dogmy.

Jozef Karika

pošli na vybrali.sme.sk pošli do vybrali.sme.sk

Zdielať tento článok na Facebooku

čitateľov: 3921   verzia pre tlačiareň

Hľadaj užívateľa podla nicku /zadaj aspoň 2 písmená/:


fotogaléria
May 24, 2015

dsc_2270.jpg / fotky užívateľov

klikni na obrázok pre zväčšenie a popis

čítaj poznámky (0)
napíš poznámku

prezri si archív(612) :

general(140) / ilustračné(153) / zvláštne lokality(214) / fotky užívateľov(105)

vložiť obrázok do galérie



powered by EDGE